du stryker fingrarna lätt mot min kind och i ett ögonblick då allt står still

kent - så får jag en chans att säga allt det jag aldrig sagt

idag har jag kunnat lägga till lena ph till listan "kändisar jag har serverat frukost". jag vet att ni tycker att jag är supercool.

så får jag en chans att ge dig allt det du aldrig haft

annars har helgen bjudit på pepparkaksbak hos farmor, som nog bannemej är min favoritjultradition, och så lite fest, ehehe...

men jag är för feg

och idag adventsfika hos mina få kvarvarande släktingar. som mest var lite jobbigt, exakt ett år sedan fick morfar reda på att han hade cancer. och så tog det drygt en månad tills den tog han. tja, behöver jag berätta mer varför jag är grinchen och inte är sådär superförtjust i den här skiten som kallas jul?

det finns ett enkelt svar du är varm när jag är kall du tar så lite plats jag tar allt

hur som helst så tycker jag det är roligt att ha en amerikansk kusin, som bjuder på oändligt roliga citat. men dagens citat har inte handlat så mycket om att hon inte är hundra på svenska språket, utan mest att hon är rolig (läs: trög) hihi. amanda - är det när man fyller 20 man får köpa ut? anna - jag byter två russin mot din lussebulle! amanda - allvarligt?! (sagt som att det är världens smartaste idé). jag - jag har alltid velat ha ett smeknamn! amanda - vi kan kalla dig för dido. jag - .... fem minuter senare amanda - vänta, vad tror du att jag sa?
höhö.

jag trycker läpparna lätt mot din hals jag frågar "gråter du? du smakar salt"

sen önskar jag mest att ida, aka grodan, aka bäst i världen, aka lite bättre än alla andra, ska komma hem också. behöver ventilera mig för 17. kom heeeeem!

du gav mig en chans att säga allt det jag aldrig sagt du gav mig en chans att ge dig allt det jag aldrig ger dig

och är inte chans den finaste låten just idag (egentligen varje dag, men den listan kan göras lång), så säg?

och dom små små orden är svåra ord och dom hårda orden är enkla ord


amanda och jag - 04. små och fula.


amanda och jag - 09. stora och dricker saft.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0