och mitt indiehjärta slår och slår och slår

musik non stop

Idag var första dagen på praktiken, på Habo Hobby. Mest sortering och städning, mycket trevligt. Med kent-boxen som sällskap funkar allt!

det är så jag säger det

Sen kom Grodan hit, vi kollade på OC. Typ, inget mer. Jo, lite gräl också. Jag är en patetisk kossa och Ida är en fet padda. Vi vill aldrig mer se varandra. Fast det var på skoj, lite flashback till högstadietiden, fint.

mellan krigen

Och nu sitter jag här med Spotify och tekoppen (det känns som den vanligaste frasen jag nånsin skriver här på blogget...) och skulle vilja uttrycka min kärlek till svensk musik.

gitarrer & bas, trummor & hat

Det finns inget bättre tror jag. Seriöst, klyschiga amerikanska töntiga popband är inte på riktigt. Svensk musik, där har vi själen och hjärtat med, hela vägen. Det är ärligt, går rakt på och rätt in i hjärtat. Jo, jag kanske är töntig, men det visste jag redan.

ingen vind kan blåsa omkull oss nu

Kent - det bästa bandet i historien. Jocke Berg kan va världshistoriens största geni också. Seriöst, bättre texter får man leta efter, för att komma fram till att det inte finns några bättre. Och musiken, bandet, känslan. Ja.
Håkan Hellström - Sveriges bästa man. Charmig som fan, och alla hans låtar får en att känna sig oövervinnerlig och bäst i världen. Typ.
Lasse Lindh - världens finaste Lasse. Jag vill ha en Lasse med mig hela tiden, som sjunger för mig att livet och kärleken suger, men det löser sig. Oftast.
Johnossi, Mando Diao, Florence Valentin, Hästpojken, John ME, Parken, Timo Räisänen, [ingenting], Andreas Grega, Jumper, Olle Ljungström Fibes, Oh! Fibes.

halleluja

Listan är lång. Och jag vill tacka Sverige, för att vi är bäst i världen på musik. 

åt helvete med himlen




Kommentarer
Postat av: Fredrik

Gilla svensk kvalitétsmusik :D

2010-02-01 @ 22:42:14
Postat av: Sofia

Listan är lång. Och jag vill tacka Sverige, för att Linda är bäst i världen på (väldigt mycket!)

2010-02-02 @ 00:14:21
Postat av: julia

Dethär är Sveriges stolthet tror jag :D Och världens bästa linda såklart! (ps. uppdatera oftare, jag har inget att göra...)

2010-02-02 @ 13:59:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0