there's still a little bit of your ghost

damien rice - stones taught me to fly

Tekoppen och Spotify.
Hm.

Det var kort dag på praktiken, sorterade lite kvitton och hann plugga lite. Sen åkte jag med mamma hem till morfar. Eller ja, morfars hus. Ekelund. Vi rensade ut skafferi, kylskåp och garderob. Så nu har jag lite skjortor à la herrstorlekar, men jag  tror dom kan bli snygga om man syr om dom lite. Jag, sy? Men, nåt ska jag nog kunna hitta på.

love it taught me to lie

Det är mest jobbigt att va på Ekelund. Tusen minnen. Och nu måste vi sälja det. Men hänger med dit ändå, vill försöka hjälpa mamma lite. Vad är grejen med att jag har blivit så hjälpsam?

there's still a little bit of your song in my ear

Och nu sitter jag här i en av morfars tröjor, som luktar morfar. Jag älskar hur han luktade. Lukt av trygghet. Jag vågar nästan inte ha på mig den, vill inte att den ska börja lukta mig istället. Det är konstigt hur dofter kan lämna så stora avtryck. Mormor dog för tre och ett halvt år sen, men jag kommer fortfarande ihåg hennes doft. Precis. Det är nästan det som finns kvar tydligast, det, alla minnen och ljudet av hennes skratt.

life it taught me to die

Fyfan, man borde inte komma så nära människor. För en dag förlorar man dom, och då blir det så sjukt jobbigt. Ibland så önskar jag nästan att jag hade haft en mormor och en morfar som jag träffade en gång om året, så man slipper bli så ledsen när dom lämnar en.

Men sen så tänker jag, att det skulle jag inte alls vilja. Jag har haft de bästa morföräldrarna man kan tänka sig, har träffat dom nästan varje dag, har haft dom i mitt liv. Dom bästa människor jag vet. Och som har gjort mig till den jag är. Så jag är mest tacksam egentligen.

there's still a little bit of your words I long to hear

Och som prästen eller vad han nu kallas sa på begravningen, ju större kärlek desto svårare sorg. Så det är inte konstigt att jag sörjer ihjäl mig, när jag älskade dom så jävla mycket.

Det var inte meningen att bli så depp, men nu vill jag bara äta choklad, lägga mig i sängen och känna lukten av morfar. Och komma ihåg den för alltid.

so it's not hard to fall when you float like a cannonball

Kommentarer
Postat av: julia

Miljoner minnen är bättre än inget!

2010-02-03 @ 21:24:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0