wake up take your pills dear, I know this time of year ain't right for you

augustana - you came with a sickness, shot down back in christmas, kamikaze rain

är inte all julmusik superdålig? okej att det är känsla, men det är jättedåligt. här står jag och kollegan och diggar till p3, när kocken sätter igång sin julsspellista för att komma i stämning mitt i allt glöggkokande och pepparkaksätande. varannan låt från carolas julskiva, den andra halvan från peter jöbacks. dååååligt. tacka vet jag då ulf lundells - snart kommer änglarna att landa, som är superfin. fast jag vet inte om den kvaliciferar sig som en jullåt egentligen. sjunger bara snö en gång, och "snart är julen över". och är den helt utan det obligatoriska jinglebellbjällrandet.

and I'm sure you've lost that weight again, I'm sure the pills keeping pouring in

och varför ska alla artister göra en egen julskiva, på samma gamla låtar som alla artister redan gjort innan dom? enda gången jag skulle kunna tänka mig köpa nåns julskiva skulle väl vara om kent gör en. bara för att ha den i samlingen, den skulle va värdelös. och det händer väl samtidigt som när helvetet fryser till is. vilket det kanske gör i den här kylan. och kent har ju släppt singstar kent. så vem vet?

like smoke that falls, it's caving into you

kalla mig grinchen.

so put me on a plane and fly me to anywhere, with you

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0