bland fanor, stöveltramp, hör jag din puls

kent - det är då jag önskar att jag kunde stanna tiden

jag gillar mitt jobb. men det finns tre stora nackdelar.

tysta alla nätverk

1. man börjar kl 5.30.

stoppa trafiken

2. man är äckligt överdrivet supertrevlig. ingen är äckligt överdrivet supertrevlig kl 5.30 på morgonen. om det finns nån, vill man slå den, jag vill slå mig själv. och det håller i sig även efter jobbtid, så man ska småle mot alla man möter och småpratar med kassörskan i affären, som bara gamla tanter gör och man blir så irriterad att man vill sparka undan rullatorn på dom lite för att dom bildar kö. jag är en av dom nu.

om jag hade lite kraft kvar att ge dig

3. av någon anledning, kanske för att jag måste förtydliga för gästerna att dom befinner sig i jönköping, brer jag på med världens jönköpingsdialekt, som äcklar mig. jag vet inte varför. och jag är sämst i sverige på att härma dialekter, men under jobbtid funkar det. "gomorron gomorron! aaa, kaffe haru där botta. aa, jag ska snart ta dän er disk" usch.

om jag hade lite hjärta att dela med mig

i alla fall, nu ska jag äta min favoriträtt i hela världen (efter tacos, pizza, hamburgare och carbonara) makaronigratäng! sååå gott. alla mina favoritmater i en. spagetti, bacon, creme fraiche. garanterad succé.

om jag hade lite kärlek så var den till dig

Kommentarer
Postat av: Julia

Att vara en övertrevlig, pigg fast trött frukostvärdinna med Jönköpingsdialekt är en del av din charm!

2010-10-29 @ 09:21:11
Postat av: Linda

haha!

vääärldens bästa bortförklaring, den där charmen ;)

2010-10-29 @ 14:49:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0