my gods seem to need some time off

laakso - I ask for more than life can give

det finns mycket jag är dålig på. men det jag är sämst på, i hela världen, är att laga mat. på riktigt. skulle laga köttbullar, makaroner och sås. när man gör sås på påse, kan dom inte skriva så man förstår då? jag menar, vad sjutton är sjuda? så det blev osjudad sås, kolbitar till köttbullar och rejält sönderkokta makaroner. gott. tur att jag har snälla vänner (läs: en snäll vän, Julia) som har erbjudit sig att göra matlådor åt mig när jag flyttar hemifrån. höhö

these crimes are too big to forgive

och jag försökte göra sås enbart för att vi inte har nån creme fraiche hemma. tråkigt. igår blev jag sur för att det inte fanns creme fraiche till korven och potatismoset. tråkigt. man kan äta creme fraiche till allt, och det gör alla maträtter godare. så är det.

my darling needed some fresh air

kompenserar misslyckad matlagning med socker. för nu ska jag in till storstaden och fika med filippa, som jag inte träffat på fem månader. roooligt! och sen blir det varm choklad och marschmallows med ida. gott.

these unsteady eyes were just too much to bear despite her love and care

Kommentarer
Postat av: Julia

Hihi, du borde få gå i matskola :D men jag är väldigt glad för mitt namn nämnande, och jag ska hålla mitt löfte ;)

2010-10-20 @ 13:40:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0