i väntan på en lång kall vinter

kent - och dom säger att stan har blivit tyst och ful och öde älskling, att det kommer bli en lång kall vinter

det är så sjukt jävla mycket höst ute nu. och jag älskar det. man fryser ihjäl ute, men man får ha alla sina tjockaste tröjor på sig och det är supermysigt. och man får dricka 100 koppar te om dagen utan att bry sig om att man får gula tänder och diabetes eftersom man måste ha två skedar socker i, för det är gott och man blir varm. man får burra ner sig under täcket, på dagtid. man får lufsa runt i sina fårskinnstofflor överallt. man får ha halsduk på sig inomhus. man får tända ljus i hela rummet istället för lampor, och lyssna på mysig höstmusik. ja, jag älskar det.

och du säger att saknad kan man lära sig att leva med ibland genom en iskall vinter

och till alla er som undrar, min tå lever igen.

du är min hjälte för du vågar vara rak, du är min hjälte för du är precis så svag som jag
 
och nivet ibland, när man börjar tänka på nåt, och sen kan man inte riktigt sluta tänka på det och stör sig ihjäl lite på att man inte kan hitta en lösning och stör ihjäl sig lite på att man tänker på det hela tiden. så har jag det nu. jag vet inte varför jag kom och tänka på det, men det gjorde jag. finns det nåt verb som inte slutar på a? hjälp mig. snälla.

och hjälp mig jag behöver dig igen igen igen




Kommentarer
Postat av: trög

att gå ?

2010-09-27 @ 18:40:26
Postat av: Sofia

att dö, att hoppas, att andas, att bo...

det finns nog ganska många Linda (;



2010-09-27 @ 18:55:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0