stödstrumpor o bindel på vaknar igen när vi landar hårt i New York

markus krunegård - staden myten hemligheten:
"åk inte dit, du kommer bli biten o aldrig vilja åka hem igen".
okej, jag tar den risken.

jag har varit på toppen av empire state building. jag har vinkat till frihetsgudinnan. jag har sett musikal på broadway. jag har varit på times square. jag har åkt på road trip. jag har sett vita huset. jag har upplevt new yorks nattliv. jag har haft nära-döden-upplevelse i en gul taxi. jag har snott en gul taxi från andra turister. jag har sett en kändis i new york (EMD-Danny...). jag har shoppat upp alla mina sparpengar. jag har ätit på hard rock café. jag har varit vid ground zero och fattat noll. jag har varit kaffe-beroende på starbucks. jag har blivit otrevligt bemött av new york-bor. jag har cyklat i central park. jag har gjort allt man behöver göra när man är i new york, och det känns bra.



men nu är det gjort, och jag åker hellre till london tio gånger om än till new york igen, jag blev då inte biten. men häftigt var det. och enormt. och trångt. och högt. och precis som i filmerna.

Den första jag möter är gubben i tullen han är jättesur
myndig och svullen, jag känner för o vända hem igen
det är så här dom säger: välkommen till New York


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0