låt mig gå i bitar jag har gjort nåt så dåligt igen

kent - låt mig ha ont låt mig skrika färdigt tills bröstkorgen blir tom

när vi åker till new york ska vi bo hos mammas kompis mark, som kallas vlad (?), och hans familj som är judisk och dom har en dotter som heter freedom och vlad har långt hår, är musiker, alltid haft hårdrocksdrömmar och jobbar i en musikaffär i new york. hur coolt?!

låt mig spricka sönder, det har jag verkligen förtjänat

jag älskar ju kulturkrocker och tycker det är så intressant med folk som skiljer sig från oss. då känner jag mig i och för sig tråkig som heter linda och inte är nåt mer häftigt än frukostvärdinna, som ungefär är lika häftigt som nån av pappas tågmodellböcker. så ibland undrar jag varför inte pappa kunde ha långt hår, och inte spela i 44:ans rockorkester utan i nåt tufft rockband, och mamma skulle kunna ha rökt gräs när vi åkte världen runt på turné. och så kunde dom döpt mig till hopp eller blomma eller sommarbris. sommarbris östlund.

hallå hallå låt mig vara dum det blir din tur om en liten stund

men sen kommer jag på att jag är svensk, jag gillar inte att sticka ut från mängden och jag trivs med att heta linda och vara frukostvärdinna och ha ett svenssonliv. och så är jag faktiskt född på 90-talet, inte 70-talet.

jag är, är jag? jag är inte gjord av sten

har väl bara inspirerats av boken jag läser, som är sjukt bra men som jag inte kommer ihåg vad den heter, där dom är nästan som hippies. och av min hippieutstyrsel förra veckan.

vad är farväl? vad är? inte gjort av sten?

men nu ska jag bejaka min svenskhet och åka till IKEA.

såg du jag sprack sönder kan du få mina armar på plats?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0