start spreading the news

frank sinatra - I'm leaving today I want to be a part of it, New York, New York

Idag är min lyckodag. det började när jag var på mcdonalds med filippa och det bara var 7 pommes som inte klarade klämtestet. jag kände att jag hade flyt liksom.

these vagabond shoes, are longing to stray

sen kom jag hem, och tada! en bröllopsinbjudan!!! iiiiiih. jag har bara varit på ett bröllop innan när jag var typ 9 år och fick sitta bakom en pelare och sen på festen i ett hörn. det var inte så roligt. men nuuuu. jag är 19 år, varit på 8 begravningar men bara 1 bröllop, på tiden att det jämnar ut sig tycker jag minsann. iiih. ska bli så roligt.

and make a brand new start of it New York, New York

och sen idag, nu, ska vi boka resa till new york. the big apple. new fucking york. iiiih.
snart kommer jag va på toppen av empire state building, och leka slutscenen från sleepless in seattle, som ted gör i himym. och så kommer jag dricka öl och äta nachos på maclaren's pub som dom gör i himym. och så kommer jag fika på central perk som dom gör i vänner. eller dricka en cosmopolitan på nåt flott ställe som dom gör i satc. eller shoppa på upper east side som dom gör i gossip girl.
va? tittar för mycket på tv? vem då? jag? neeee.

I want to wake up in the city that doesn't sleeps

och så kommer jag bara lyssna på bra new york-låtar.
Staden myten hemligheten "Åk inte dit, du kommer bli biten o aldrig vilja åka hem igen". Okej, jag tar den risken.
.. Det som händer i New York, stannar i New York (
krunegård)
she got out of town, on a railway new york bound, took all except my name, another alien on broadway (matchbox twenty) 
take my hand and close your pretty eyes cus it's gonna hurt so much when summer hits New Nork sky (mando diao)
hey there delilah what's it like in new york city? (plain white t's)
new york city is killing me (ray lamontagne)
New York, New York, good bye girl And they meet on Bleecker Street or the Park that is Central oh no  (travis)
move to new york city, take your woman by the hand, leave her there with your things on the doorstep (augustana)

tadah, ett eget new york-medley. inte jättekul att bara läsa, men tänk er att jag sjunger det med min vackra stämma, så blir det genast lite roligare.

If I can make it there, I'll make it anywhere

och för att göra inlägget ännu mer lite roligare, och för att slippa få kritik för att jag aldrig har bilder; här är jag som hong kong i new york. fast king kong heter han ju.



It's up to you, New York, New York.



Kommentarer
Postat av: Anonym

king kong eller?

2011-01-04 @ 18:45:45
Postat av: Julia

Hahaha rolig lind kong :D

2011-01-04 @ 22:28:45
Postat av: Fredrik

Nemen åk till New york, gör det, gör det...

Inte alls avundsjuk. Föresten så får du inte dricka öl på maclarens för du är inte 21 HA!

2011-01-04 @ 23:41:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0