because I got no more tears to give you after this

mando diao - paint the picture with my final sunrise

okej, hatar jag mig själv för att jag inte är långsint. var arg en vecka, men när jag väl mötte offret för min ilska har jag totalt glömt bort att jag är arg. och sen är det ju för jobbigt att gå runt och låtsas va arg, tar alldeles för mycket energi. jag gissar, att långsint ändå inte är en bra egenskap?

paint the ocean with the tracks of my tears

jag insåg också att jag inte vill vara en arg människa. jag råkade ut för världens jävla surkärring på jobbet häromdagen. har aldrig blivit så förnedrad eller förödmjukad i hela mitt liv. hon fick mig att vilja börja gråta. och jag vill aldrig bli sån. och surkärring, om du läser det här, så tycker jag att du kan ta din laktosfil och stoppa upp nånstans.

I wanna be the only one, the only one who knew you when I’m gone

vill istället bli som söttanterna som sa att jag skulle fortsätta le genom livet. eller som gubbarna som sa "om det inte hade funnits nån som du, hade man varit tvungen att uppfinna dig". som på riktigt är det finaste någon någonsin sagt till mig, så därför vill jag att världen skulle veta det.

I’m gonna lock my heart and throw away the keys

och det har inte hänt så mycket mer intressant än jobb. och idag, min första lediga dag på en vecka, kände jag separationsångesten och abstinensen från disktrasan, så gick lös på att städa köket. arbetsskadad? ja.

I hope my love will carry on




Kommentarer
Postat av: Mami

Du är bäst! Och jag håller med om att det är en fantastisk sak mannen sa till dig! Och jag håller med: Om det inte funnits någon som du hade man varit tvungen att uppfinna dig..Helt otroligt fint!

2011-05-25 @ 08:26:59
Postat av: Papi

Bara mor och far som fäljer dig? ;)



Glad eller sur spelar nog mindre roll, man åker på samma smällar ändå, men det är roligare att vara glad... KLART MAN SKA VA GLA! Långsinthet klarar man sig också utan. Håller med Mami, du e bäst! :)

2011-05-25 @ 09:06:23
Postat av: grodan

haha familje bloggen linda ;) när ska Anna och Lisa kommentera :P höhöhö!



"Lee för faan " vi skrattar åt kärringen, vi vänder det sura till de glada ! varför vara långsint bara nötter som är !



Puss på dig !

2011-05-25 @ 10:39:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0